Filip fra Roskilde Handelsskole rådgiver om, hvilke overvejelser man bør gøre sig før bestilling af studietrøjer.

Den eftertænksomme Filip fra 2.P overraskede med skarp refleksion over processen med bestilling af studietrøjer. Hans og klassens overvejelser fra både før og efter bestilling er værd for alle at være opmærksomme på, før de kaster sig over opgaven!

2.P fra Roskilde Handelsskole har netop været på studietur til London, men før klassens afrejse havde jeg en oplysende samtale med Filip, som er klassens repræsentant udi bestillingen af deres studietrøjer til turen.

Grundet den informative struktur af samtalen, vil denne artikel tage form som en liste af de bedste råd og overvejelser derfra:

Råd nr. 1: Bestil prøvepakken som det første

Filip råder alle til at bestille Smilos gratis prøvepakke som det allerførste.

Straks efter beslutningen om at klassen ville have studietrøjer, gik Filip og klassen i gang med at designe trøjelook og motiv til trykket.

Hvordan dette præcis gøres, hvordan trøjerne føles og andet bliver dog langt nemmere at forholde sig til, når man står med prøvepakken. Han fortalte også, at pakken nåede var fremme dagen efter de bestilte den hos Smilo.

Bestil gratis prøvepakke eller præsentation Tryk her!

Råd nr. 2: Overvej hvor meget energi man vil bruge på bestillingen

Afhængigt af hvor travlt man har på studiet, med fritidsinteresser eller med øl og hygge, så vil man måske helst komme så nemt og hurtigt igennem bestilling af studietrøjer som muligt.

Filip forklarede, at letheden og overskueligheden ved bestillingsprocessen var et stort trækplaster for at vælge Smilo i forhold til de andre leverandører, han havde kigget på. At klassekammeraterne kunne bestille og betale individuelt, var det der gjorde at de valgte Smilo.

Filip er også en type, der er god til at påtage sig ansvar – og måske lidt for god på den positive, men krævende måde – og så kommer man nemt til at stå med en masse opgaver. Derfor var det rart, at denne opgave var tilpas og ikke overvældende; lav tryk, sæt ind på siden, uddel bestillingslink. Færdig bom.

Råd nr. 3: Uddelegér gerne opgaverne

Dette råd har vi hørt fra adskillige kunder, der af den ene anden grund ender med at stå med stort set hele opgaven selv. Selvom det ikke er verdens største opgave, så kan det for nogen være lidt kedeligt og uinspirerende at gøre alene.

Derfor kan man med fordel nedsætte et mindre udvalg af elever fra klassen, der hjælpes ad med at få styr på både de praktiske og kreative ting.

Roskildes stolthed og fremtid!

Råd nr. 4: Forhold jer til klassens budget

Igen en pointe, vi har hørt adskillige gange; det er ofte meget individuelt, hvor mange penge man kan eller vil smide efter en studietrøje.

Derfor var Filip og 2.P super positive omkring mulighederne med individuelle valg af trøjekvalitet, navnetryk og meget andet, der alt sammen spiller ind på den enkeltes udgift til egen studietrøje.

Læs mere om individuel bestilling Læs her

Denne mulighed for økonomisk valgfrihed er Smilo særligt glad for at kunne tilbyde som noget helt specielt indenfor branchen.

Råd nr. 5: Design af motivet – teknologiske værktøjer

Selvom bestilling og betaling er nem og hurtig, så er design af trøjemotivet fuldt ud op til jer.

Derfor fortalte Filip om nogle redskaber, der kan være hjælpsomme i designet af et lækkert motiv:

Adobe Illustrator

Har man adgang til dette program, så er det bare med at få det åbnet. Det indeholder et væld af skabeloner og andre grafiske værktøjer til design af et fedt motiv.

Tayasui Sketches

Denne app fungerer som et realistisk tegneværktøj, der giver oplevelsen af at tegne og male i hånden.

Ipad Pro med Apple Pen (el. lign.)

En tablet med en tablet-pen giver dig muligheden for at tegne ægte frihånd og redigere direkte på enheden. Man kommer uden om scanning og om at skulle have adgang til papir og farver.

Sådan så 2.P's flotte motiv ud, da de sendte det til os

Råd nr. 6: Inddrag klassen så hurtigt som muligt

Filip var meget eksplicit omkring hans ønske om, at alle i klassen skulle være tilfredse med trøjerne. Derfor råder han kraftigt andre klasserepræsentanter til at inddrage klassen i processen tidligt og ofte.

Filip selv var meget optaget af, at alle synes motivet til trykket var godt nok, og til dette oprettede han en messenger-grupper for hele klassen. Her postede han udkast til motiver og fik feedback fra enhver, som måtte have forslag eller indvendinger – lige indtil der blev sagt god for det endelige motiv.

Denne fremgangsmåde kræver en teamplayer – skidegodt gået, Filip!

Klar, parat, start!

Med denne omgang skarpe råd, skulle du nu være klædt godt på til at begive dig ud på dit eget eventyr med bestilling og design af studietrøjer til dig selv og din egen klasse.

Her hos Smilo er vi ellevilde med dette niveau af refleksion fra en vores tidligere (og forhåbentligt fremtidige) kunder! Tusind tak for indsigten, Filip!

Skulle du, ligesom Filip, ligge inde med flere tips, tricks, gode råd og inspirerende ideer, som du gerne vil dele, så tøv endelig ikke med at skrive til os!

Mailadressen er: bjarke@smilo.dk

Themsen in all it's glory - et stemningsbillede fra 2.P's studietur til London