Det er en stor dag på Smilos kontor i København. Champagnen er netop blevet åbnet, fordi firmaet har indledt startskuddet til det der skal blive en stor del forretningen i fremtiden: Den blå bog.
"Det er ikke hver dag, man som forretning får muligheden for at lancere nye produkter. Faktisk er det vores første store produktlancering i flere år", indleder den stolte direktør Zacharias, der i dag har lanceret Smilos nye platform til Blå Bog.
Han fortsætter: "Det skal ikke være nogen hemmelighed at vi i lang tid har gået og tænkt på at lave en blå bog. Primært fordi vores kunder efterspørger en leverandør, der kan levere bøger af høj kvalitet. Jeg tror at mange af de firmaer der sælger bøger i dag, har glemt, hvad god kvalitet er."
Netop den gode kvalitet, er det Smilo vil slå på, når de skal lancere den nye blå bogs løsning til de 25.000 elever, der hvert år bestiller trøjer til deres skole gennem Smilo. Derfor har Smilo allieret sig med designere, der har været med til at definere, hvordan den blå bog skal se ud i fremtiden fremtiden.
Zacharias supplerer: "Smilo har været med til at ændre markedet for trøjer til elever på folkeskoler, efterskoler og gymnasier. Når vi lancerer en ny løsning til vores trøje-platform, kan vi hurtigt se vores konkurrenter følge trop. Blå bog-markedet har stået stille i lang tid og trænger til en gevaldig update. Det kommer Smilo til at stå i spidsen for, hvilket vil komme elever i Danmark til gavn, når de skal bestille deres blå bog. Det er et krav at layoutet er top-lækkert og at bogen kan holde hele livet."
Du kan læse meget mere om Smilos nye lancering her
Nye innovationer baner vejen
Sebastian der står for Smilos udvikling, fortæller også, at en stor del af den nye blå bog-løsning, vil blive bygget på Smilos eksisterende platform. Han uddyber: "Vi har gennem de sidste 3 år opbygget et shop-system til vores kunder. Det betyder at det udvalg der står for at designe trøjer på skolen - og nu den blå bog - kan sætte deres specialdesignede produkter til salg gennem Smilos platform. På den måde, slipper de for at skulle indsamle penge og bestillinger fra alle deres kammerater. Det er et produkt vores kunder har været utroligt glade for og som vi nu tager til Blå Bog-markedet."
Blå bog systemet bliver bygget på Smilos eksisterende shop-løsning. Det giver blandt andet mulighed for at customise sin bog med elevens personlige navn på forsiden og kontaktoplysninger på bagsiden, hvis man skulle være uheldig at miste bogen.